Senest opdateret den 27. oktober 2020

Corona-forholdsregler

På Teatret Møllen værner vi om vores ansattes og vores kunders sikkerhed. Derfor holder vi os løbende opdateret på udviklingen af coronavirussen COVID-19. Vi har herunder samlet en række spørgsmål og svar, som vi håber kan afdække de fleste forespørgsler, I måtte ligge inde med. I er naturligvis også altid velkomne til at kontakte teatret, hvis I ikke finder den ønskede information her.

På Teatret Møllen følger vi sundhedsmyndighedernes krav og anbefalinger nøje. Derfor er der blandt andet opsat stande med håndsprit, der er tydelige afstandsmarkeringer på teatret, og vi gør ekstra rent.

Derudover er der sat færre billetter til salg end normalt for at sikre plads mellem publikum, så du kun kommer til at sidde tæt sammen med dine ledsagere.

I denne sæson vil alle vores forestillinger blive sat i salg som unummererede. Inden en forestilling sørger vi for, at pladserne bliver fordelt på en hensigtsmæssig måde, hvor der er afstand mellem dig og dine ledsagere til resten af publikum. Kort inden jeres besøg på teatret vil I modtage en mail eller sms-besked med informationer omkring ankomsttidspunkt, pladser i salen, mv.

Hvis du bestiller flere billetter til den samme forestilling, går vi som udgangspunkt ud fra, at du og dine ledsagere gerne vil sidde ved siden af hinanden. Hvis det ikke er tilfældet, bedes I venligst booke jeres billetter af flere omgange.

Skulle vi blive nødsaget til at aflyse en forestilling eller et arrangement på Møllen på baggrund af myndighedernes anbefalinger, kan du naturligvis få refunderet din billet eller få den ombyttet til et gavekort. I tilfælde af aflysning vil du blive kontaktet af teatret.

Skulle du blive syg, kan du bytte dine billetter til en anden spilledato eller få et gavekort i stedet. Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil se forestillingen, men er bange for smittefare?

Vi følger sundhedsmyndighedernes krav og anbefalinger og opfordrer dig til at gøre det samme for at undgå smitte.

Vi opfordrer til, at du følger sundhedsmyndighedernes anbefalinger og vurderer, hvad der er bedst for dig.

Vigtigt er det for os, at du ved, at vi tager alle nødvendige foranstaltninger på Teatret Møllen.

På grund af COVID-19 vil teatrets café desværre være lukket fra sæsonens begyndelse. Det vil heller ikke være muligt at benytte teatrets garderober til overtøj. Det skal i stedet medbringes i salen, hvor det på grund af det begrænsede antal pladser vil være muligt at lægge overtøjet. Vi håber på, at det i løbet af sæsonen vil være muligt at løsne op for dette, og vi vil løbende justere vores retningslinjer med hensyntagen til myndighedernes løbende anbefalinger.

NB. Det er tilladt at medbringe sin egen vandflaske.

Hvis du skal ind og se en forestilling på Teatret Møllen, skal du have mundbind på, indtil du har fundet din plads og har sat dig ned. Det gælder både for teatrets foyer og café, opgangen og selve salen. Så snart du har sat dig ned og fundet din plads, kan du tage dit mundbind af.

Kravet om mundbind gælder også, hvis du besøger teatrets billetkontor i løbet af teatrets åbningstid.

Endeligt henviser vi til Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring forebyggelse af smitte, som du finder via linket her. For videre information kan du kontakte Teatret Møllen på telefonnummer 74 52 66 79 eller via mail på post@teatretmoellen.dk.

blank

Smittestop er en app, som hjælper os alle sammen med at stoppe spredningen af COVID-19 i Danmark. Det er frivilligt at hente appen. Jo flere, der bruger den, desto flere smittekæder kan vi bremse.

Appen giver dig mulighed for at give besked om smitterisiko til personer, som du har været tæt på, men som du ikke kender, fx i offentlig transport eller på restauranter.

Appen smitte|stop giver dig
• Besked, hvis du har været tæt på en person, der testes positiv for ny coronavirus. Du får besked om myndighedernes anbefalinger, så smittekæden kan stoppes
• Mulighed for at sende besked til andre, du har været tæt på, hvis du bliver testet positiv for ny coronavirus. Du giver besked til andre uden, at de kan se, hvem du er, hvor eller hvornår de har været tæt på dig.

Om smitte|stop
• Det er frivilligt at hente og bruge smitte|stop
• Appen er sikker og beskytter din data
• Data om, hvem du har været i nærheden af, gemmes kun på din telefon, og ingen myndigheder har adgang til oplysningerne
• Appen er et digitalt supplement til myndighedernes andre tiltag, som skal hjælpe os med at passe godt på hinanden, mens samfundet genåbner.

Hent smitte|stop nu. Appen kan downloades på App Store & Google Play  

2. juli 2020

Kære publikum,

Så fik vi endelig sat vores kommende sæson 2020/21 i salg. Vores program kan nu ses på teatret hjemmeside og bliver sendt fysik rundt til alle vores kunder. I kan også hente et program på teatret i vores åbningstid.

Her på Teatret Møllen glæder vi os helt vildt til at åbne igen. Et teater uden publikum er ikke andet end mursten, der holder os tørre, når det regner. Det kan naturligvis være godt nok, men det er slet ikke det, vi lever og ånder for.

Men, når teatret åbner op for den nye sæson, er det under meget strenge retningslinjer, der skal garantere en sikker teater oplevelse både for jer, vores publikum, og for teatrets medarbejdere, på og bag ved scenen. En af disse retningslinjer gør, at vi i første omgang ikke må sælge mere end 30 billetter per forestilling. Dette skyldes, at vi skal kunne garantere, at der er den påkrævede plads mellem publikum i salen.

Vi gør naturligvis alt, hvad vi kan for sikkerhedsmæssigt forsvarligt at få flere gæster i teatret end dette meget lave antal, som svarer til cirka 30 procent af vores normale kapacitet. Derfor vil det også være muligt at skrive sig på venteliste, hvis en forestilling er udsolgt.

I takt med at vi får overblik over publikums placering i salen, som blandt andet er afhængigt af, hvor mange gæster der for eksempel kan sidde sammen i en gruppe, vil vi så kontakte folk på ventelisten og åbne op for flere pladser.

Jeg vil dog ikke lægge skjul på, at det trods dette kan blive svært at få pladser. Jeg ved, det er bøvlet og ikke tilfredsstillende, men jeg forsikrer om, at vi gør, hvad vi kan inden for de rammer, som det ikke er op til os at bestemme.

Skulle I have spørgsmål, må I endelig kontakte os.

Jeg håber på jeres forståelse og ønsker jer en god sommer.

Kærlig hilsen
Nikolaj Mineka